fredag 7. april 2017

4 kluter med variasjoner over rett og vrang

Det finnes dem som mener at ingenting kan sammenlignes med hjemmestrikkede kluter enten det nå er vaskekluter eller oppvaskfiller en snakker om. Jeg er tilbøyelig til å være enig i dette og synes i tillegg at klutestrikking er perfekt reisestrikk :-)

Denne gang har jeg testet garnet Elise og det ble 4 kluter av et nøste :-)

Jeg har samlet 4 kluter som alle strikkes kun med rette og vrange i forskjellige kombinasjoner. Oppskriften er gratis og den finner dere her:  4 kluter




Klikk på bildet for å få det større
















Alle disse mønstrene er kjente mønster som brukes til både kluter og annet.  Jeg har samlet 4 variasjoner over samme tema bare for å ha dem på samlet. 

Jeg har strikket slike klutene mange ganger og så blir det alltid litt sånn prøv og feil i starten for jeg husker ikke like godt om jeg skulle begynne med 2 eller 3 rette og hvor mange masker mønsteret skulle gå opp i. 

Nå har jeg i første omgang samlet noen av dem på en plass, så får jeg ta flere senere :-)

2 kommentarer:

  1. Hei flotte klutmønster du deler og alle kan strikke og nr 1 mitt favoritt mønster.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig kommentar. Så kjekt at nr 1 er ditt favorittmønster :-)

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig å få tilbakemelding på innleggene, enten dette er ris eller ros :-)