onsdag 3. januar 2018

Ol lue og pannebånd 2018 Lookalike

Da ser det ut til at den offisielle Ol-luen for utøverne i Pyeongchang er kommet. 



I tillegg er det også kommet et Ol-pannebånd og tradisjonen tro så må vi jo ha samme hodeplagg som utøverne og allerhelst vil vi lage dem selv. 


Jeg har laget en lookalike oppskrift til begge to (selvfølgelig uten logomerker, men jeg har på tidligere ol/VM luer sett noen er utrolig flinke å lage lignende disse selv). 


Luen er forøvrig strikket dobbel slik at den skal være både god og varm, men en kan greit velge å strikke den enkel. Pannebåndet er heklet og nedenfor ser dere originalene :-) 

Oppskriften finnes her: OL 18-Lookalike, men den kan også kjøpes ved å kontakte meg på Garnstikkas Facebookside. Oppskriften koster kr 25,- og inneholder både lue og pannebånd, samt bildeforklaring til opplegg for dobbel lue.




3 kommentarer:

  1. Supert med oppskrift både på lue og pannebånd, men et nøste hvit til luen blir for lite. Jeg kjøpte heldigvis to for sikkerhets skyld.

    SvarSlett
  2. Takk for info. Jeg mente jeg brukte bare ett, men kan ha surret litt der. Beklager.

    SvarSlett
  3. Cathrine Anderssen4. mars 2019 kl. 00:24

    Hri. Jeg har kjøpt oppskriften, men finner ikke strikkefastheten?

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig å få tilbakemelding på innleggene, enten dette er ris eller ros :-)