onsdag 3. februar 2016

Lage egen pelsdusk

Jeg har i den senere tid vært opptatt med design av to luer, og den ene av dem må ha en skikkelig pelsdusk. Når jeg kom så langt at dusken skulle settes på så gikk jeg for å hente den. Jeg visste jo hvor jeg hadde lagt duskene....trodde jeg.

Jeg leita og leita og leita, fant et par andre ting jeg hadde lett etter tidligere, men ingen pelsdusk.

Jeg startet så å lage en vanlig dusk av tråder, men når den var ferdig ble det tydelig at det ikke var en slik som skulle være på den nye lua.

Da var det bare til å vri hodet og tenke ekstra hardt på hva gjør jeg nå? Siden jeg absolutt ikke er god på å vente så må jeg liksom finne en løsning som jeg kan begynne med nå med en gang ;-)

Kom så på at jeg har en sekk med avkapp fra saueskinn stående i uthuset og da ble det gang på det. Sekken ble hentet inn, rette fargen ull funnet og jammen ble det en form for dusk.
Rett skal være rett, dusken kunne vært laget penere og mer rund. Neste prosjekt blir derfor å lage en enda bedre dusk :-) 

De luene jeg snakket om....oppskriftene kommer snart. Sannsynligvis blir den ene gratisoppskrift og den andre kjøpeoppskrift.

Om du vil lage egen dusk, så kan du se hvordan jeg gjorde det her: Hjemmelaget pelsdusk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig hyggelig å få tilbakemelding på innleggene, enten dette er ris eller ros :-)